Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OII FL 1.8TSI - błąd czujnika klap wirowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • OII FL 1.8TSI - błąd czujnika klap wirowych

    Ja od początku uzywam Romera. Młodsze jeździ w KingPlus a starsze w EVOLVA 1-2-3 plus
    Tolas

  • #2
    OII FL 1.8TSI - błąd czujnika klap wirowych

    Witam wszystkich forumowiczów.

    W ostatnim czasie pojawił mi się na tablicy rozdzielczej check, więc udałem się do mechanika na czytanie błędu. Okazało się że błąd który mi sie wyświetla związany jest z błędnym położeniem klap wirowych w kolektorze ssącym. Czy ktoś już miał doczynienia z tym tematem?? Będę wdzięczny za jakieś stosowne info, bo z tego co się dowiedziałem to w ostateczności czeka mnie wymiana kolektora ssącego.

    OII FL 1.8TSI 2009r przebieg 119kkm

    Komentarz


    • #3
      Sebuss, ale jaki to błąd ( konkretny numer ).
      Jeśli klapy się przyblokowały to faktycznie ten kolektor jest chyba nierozbieralny ( więc do wymiany w całości ok. 1700 pln ), ale jeśli jest to błąd elektryczny ( typu sygnał nieprawidłowy ) to możliwe, że pomoże wymiana potencjometru, który przesyła info o położeniu klap ( ok. 280 pln ). Warto też sprawdzić siłownik pneumatyczny sterujący tymi klapami ( + zaworek, który podaje podciśnienie do tego siłownika ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        Sebuss, podaj konkretnie jaki błąd, bo jest kilka mozliwości :
        1. w kolektorze zebrał się syf i któraś klapa nie domyka - zazwyczaj wystarczy ściągnąć i wyczyścić
        2. problem z czujnikiem położenia lub z kabelkami
        3. zwalił się napęd (siłownik) - łatwo sprawdzić, poproś kogoś żeby wciskał gaz a ty obserwuj czy siłownik się rusza (klapy są w pełni otwarte powyżej 3000 obr.),
        4. któraś klapka zerwała się z ośki - niestety kolektor do wymiany

        Są 4 klapki, po jednej na każdy cylinder. klapki zamontowane są na jednej ośce, której napęd jest po prawej stronie silnika (patrząc od strony chłodnicy). Poniżej 3000obr lekko się ruszają mieszając powietrzem, powyżej 3000 pełne otwarcie.

        Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno jak klapy zablokują się w pozycji otwartej, to nie zawsze działa odcięcie przy kręceniu obrotami na czerwonym polu, więc lepiej uważać.
        Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
        Octavia 2 Elegance 1.8TSI

        Komentarz


        • #5
          Udało mi się w końcu odczytać błąd który mi wyskakuje:

          Kod:
           Kod usterki: P2015 Potencjometr klap kolektora ssącego - anormalny sygnał

          Komentarz


          • #6
            Sebuss, czyli jest szansa, że to tylko potencjometr do wymiany ( ewentualnie wcześniej obejrzyj wtyczkę i przewody czy nie ma wilgoci i przetarć ).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz


            • #7
              A czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie to ustrojstwo znajdę??

              Komentarz


              • #8
                potencjometr i napęd klap jest z prawej strony silnik, zamontowany na kolektorze ssącym
                tu jest opis silnika bzb : http://pl.scribd.com/doc/76643000/Byt-Bzb-1-8-Tsfi-Eng
                na stronach 20 i 21 jest opis klap w kolektorze

                a tu jest jeszcze opis błędu i możliwych przyczyn : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P2015/008213
                Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                Komentarz


                • #9
                  U mnie kolektor z generacji jeszcze bez tego czujnika po prostu się rozleciał - sterowanie klap się rozsypało i klapy opadły. Mnie opadły natomiast ręce kiedy płaciłem za wymianę kompletnego kolektora...
                  Usterka była na tyle częsta, że w kolejnej generacji wprowadzono ten czujnik. Pewnie sam kolektor i jego jakość pozostały na tym samym żenującym poziomie, więc przygotuj się na wyskoczenie z jakiegoś 1200 zł.
                  andrzejwojnar.pl
                  alchemiaswiatla.blogspot.com

                  Komentarz


                  • #10
                    No i po problemie. Dziwne to dla mnie jest ale okazało się że moje autko wymagało dopieszczenia. Jak to się mówi "skończył się olej, nie olej, dolej" Po dolewce oleju wszystko wrócilo do normy. Check przestał świecić.

                    Komentarz


                    • #11
                      To raczej nie jest rozwiązanie problemu z czujnikiem klap kolektora.
                      andrzejwojnar.pl
                      alchemiaswiatla.blogspot.com

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        Sebuss, czyli jest szansa, że to tylko potencjometr do wymiany ( ewentualnie wcześniej obejrzyj wtyczkę i przewody czy nie ma wilgoci i przetarć ).
                        Kolego napisałeś że może być potencjometr do wymiany tylko że nie można go nigdzie dostać. Wg mnie głupotą jest żeby kupować cały kolektor dolotowy z powodu zepsutego potencjometru.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Sebuss
                          Wg mnie głupotą jest żeby kupować cały kolektor dolotowy z powodu zepsutego potencjometru
                          to nie głupota tylko świadome dzialanie
                          zdaj sobie sprawę, że zarabia się na serwisowaniu aut a nie na ich sprzedaży :wink:
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz


                          • #14
                            Sebuss, ten potencjometr ma numer 06J 998 386 - powinien być dostępny w ASO. Ew. jest do kupienia na e-bay-u.
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X